Websitet anvender cookies og lokal lagring bl.a. for at huske dine indstillinger og til statistik.
Ved at bruge sitet accepterer du dette.   Læs mere

OK

Udstillere og arrangør på fælles jagt

Af Kim Krasuld -

Del artiklen:

Messeformand Niels Kirkegaard mener, at messen allerede har skabt sit eget brand. Nu skal udstillerne være med til at skaffe besøgende.

Maskiner under Broen kunne allerede før sommerferien melde om udsolgt og en forøgelse af messearealet for at imødekomme interessen for at være med.

- Jeg opfatter messen som en succes på forhånd. Med gratis adgang er standsalget udtryk for en god økonomi på forhånd, og at messen allerede er godt på vej til at få skabt sit eget brand. Det er glædeligt, når vi ellers ved, hvor mange år det har taget for andre messer, siger Niels Kirkegaard.

citat start

Vi sætter fuld fart på markedsføringen både i fagpressen og på sociale medier, men vi er meget afhængige af udstillerne for at få et stort besøgstal.

Udstillingsleder Erik Nissen

Maskiner under Broen

citat slut

Han tror, det skyldes specialiseringen.

- Vi går ikke så bredt ud som andre messer og som for eksempel dyrskuerne. Vi er meget fokuserede på mindre maskiner og redskaber, kompaktmaskiner samt maskiner og redskaber til grøn pleje med tilhørende tilbehør, siger Niels Kirkegaard.

Nu har messen sørget for, at få messen fyldt op med udstillere. Nu skal udstillerne også i arbejdstøjet og hjælpe med, at messeområdet også bliver fyldt med besøgende.

- Udstillerne skal også gøre en indsats med at invitere deres kunder, dele vores nyheder på sociale medier og benytte vores forskellige materialer på deres hjemmesider og i eventuelle annoncer, siger Niels Kirkegaard.

Fælles opgave

Udstillingsleder Erik Nissen fortæller, at messen på mange punkter vil ligne Maskiner under Broen i 2016.

- Vi har de samme praktiske samarbejdspartnere til regulering af parkering, til bespisning og til renholdelse af pladsen. Vi har de samme gode tilkørselsforhold, og selv om vi tager lidt af parkeringspladsen til messestande, er der god plads til at parkere, forsikrer Erik Nissen.

- Vi sætter fuld fart på markedsføringen både i fagpressen og på sociale medier, men vi er meget afhængige af udstillerne for at få et stort besøgstal. Sidste gang var de fleste udstillere godt tilfredse, selv om der var et relativt lavt besøgstal, men denne gang håber vi at tiltrække flere. Udstillerne bør også tiltrække flere besøgende, siger Erik Nissen.

Skarpt fokus med bredde

- Ligesom i 2016 har vi et præcist fokus, men indenfor mindre maskiner og redskaber har vi stor bredde. Vi har eksempelvis et par at de større udlejningsfirmaer repræsenteret, en afdeling med professionelle trailere samt udstyr til golfbaner foruden næsten samtlige medlemmer af Maskinleverandørerne Park, Vej & Anlæg. Og vi har en lang række af de førende fabrikater inden for minigravemaskiner, siger Erik Nissen.

Indlederne til miniseminarerne er nu faldet på plads. Der bliver begge dage indlæg om pesticidfri ukrudtsbekæmpelse af adjungeret professor Palle Kristoffersen, som er slotsgartner i Center for slotte og haver under Kulturministeriet.

Onsdag er der et indlæg om "Utøj i plænen". Det handler om gåsebiller og svampesygdommen Dollars Spot ved hortonom Karin Norman fra firmaet Asbjørn Nyholt ApS, og torsdag holder hortonom Asbjørn Nyholt indlæg om eftersåning.

Der er desuden indlæg ved Peter Lassen og Mathias Thuborg fra Frederiksberg Kommune under titlen "El-køretøjer i Frederiksberg Gartner- og Vejservice og Frederiksberg Renovation".

Læsernes egne billeder

Stem, bestem og del. Send dit bedste billede til os og vær med i konkurrencen om:
Konkurrence billede

 

Se flere

Læs Fritidsmarkedet på

Læs maskinbladet på desktop

Desktop

Læs maskinbladet på tablet og smartphone

Tablet & smartphone

Læs maskinbladet på nyhedsbrev

Nyhedsbrev

Læs maskinbladet på print og iPaper

Print og iPaper

reklame