Abonnementsartikel

Det er en gevaldig overhaling den nye UTV fra Polaris har fået. Som navnet antyder kommer Ranger XP 1000 EPS Crew med en 1000 cc motor, og med 82 hestekræfter leverer den en rigtig god trækkraft. Hertil kommer, at det er lykkes producenten at dæmpe lyden fra den kraftfulde fire-takts motor en smule set i forhold til de tidligere Ranger Crew-modeller.

I den nye udgave er ProStar twin-motoren placeret lidt lavere og længere bagud, hvilket giver en meget bedre balance i hele maskinen.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Polaris har bygget den nye XP Crew ved at starte med et helt nyt rammekonstruktion. Chassiset er gjort lidt mere stift og har fået mere kapacitet, så UTV'en nu for alver kan levere arbejdskraft, uanset om man er på skovaarbejde eller passer jagtreviret.

Indvendig opgradering

Også indvendigt er der sket ting og sager. Sæderne er blevet formet, så de passer bedre til kroppen, ligesom polstringen er øget, hvilket gør turen gennem terrænet noget mere behageligt for både ryg og bagdel. Endelig er instrumentbrættet, knapper og gearskifte blevet tilrettet, så de befinder sig i en bedre ergonomisk position for køreren.

Ranger XP 1000 EPS Crew kommer med nye og større hjul, hvilket giver et fast greb i jordbunden. UTV'en er forsynet med ufhængige hjulophæng med individuel fjedring både for og bag samt et stort tiplad, og med Polaris Lock & Ride-system og et bredt tilbehørssortiment får man mange tilpasnings-muligheder. Blandt tilbehøret kan nævnes: Ballevogn, ridebaneplaner, rotor- og slagleklipper, sneplov, fodervogn og meget mere.