Abonnementsartikel

Grizzly- og kodiakbjørne er to nordamerikanske varianter af den brune bjørn, hvis styrke er legendarisk. Derfor er det ikke helt ved siden af, når Yamaha vælger at kalde sine nye 700 kubikcentimeter store ATV'er for henholdsvis Grizzly og Kodiak.

Helt ny motor, nyt chassis og et helt nyt design gør den nye Grizzly 700 4x4 til et stærkt alternativ i den mere luksuriøse klasse, mens Kodiak 700 4x4 er enklere udstyret med det formål at være en stabil, stærk og komfortabel maskine til en konkurrencedygtig pris. Den leveres både med og uden elektrisk servostyring.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Trækker 600 kg

Kodiak 700 har et lavt sæde, der gør af- og påstigning nem. Transmissionen er et Ultramatic automatgear, der giver problemfri drift og kørsel med påhængskøretøj op til 600 kg samt betjeningsvenligt mekaniskt 2WD/4WD-system.

Maskinen er som standard udstyret med robuste bagagebærere for og bag med en total bæreevne på 140 kg. Desuden er der et frontmonteret WARN ProVantage 2500 spil samt beskyttelselsplader i fuld længde.

Kodiak 700 findes også i EPS-udgave med elektrisk servostyring og som EPS SE-udgave med både elektrisk servostyring og Yamahas On Command-system, hvor man kan vælge 2WD/4WD /4WD + differentialespærre blot ved et tryk på en knap.

En Grizzly med hele

Grizzly 700 EPS har fået hele pakken med Ultramatic transmission, On Command-system og elektrisk servostyring (EPS). Desuden har den kraftige 26 tommer dæk og hjulnav i smedet stål. Trækakslerne for og bag har fået større kugleled end tidligere.

Gruizzly 700 EPS er forsynet med gasstøddæmpere med nitrogen fra KYB, og de nye dæmpere giver en fjedervanding på 193 millimeter for og 232 millimeter bag. Samtidigt er dæmperne justerbare, så at føreren kan indstille affjedringen efter terræn eller belastning. LED-lys samt en centralt placeret arbejdslygte med halogenpære hører med til standardsudstyret.