Abonnementsartikel

Danskerne skutter sig i kulden for tiden, og det har fået mange til at søge yderligere hjælp mod Kong Vinter i form af et varmeapparat. Faktisk er salget fire-doblet indenfor de seneste uger i forhold til samme periode sidste år.

- Salget af varmeapparater er eksploderet de seneste uger, og sammenlignet med samme tid sidste år, så har vi firedoblet salget af varmeprodukter, siger administrerende direktør i Elgiganten, Peder Stedal.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Salget af varmeapparater som el-radiatorer og olie-radiatorer tog for alvor fart, da termometret begyndte at vise blå tal.

- Efter at vi havde haft et par ekstremt kolde dage i træk, så vi meget tydeligt, at interessen for varmeapparater tog fart, siger Peder Stedal.

Danskere går op i designet

At varmeapparaterne optør frosne fødder og giver lune stuer i de danske hjem er fortsat det væsentligste for de fleste, men en forholdsvis ny tendens er, at apparaterne også skal være moderigtige og se pæne ud, når de for eksmepel placeres i dagligstuen.

- Danskerne har helt tydeligt fået øjnene op for design-radiatorerne, og det er de produkter vi sælger klart mest af i disse dage. Tiden, hvor denne type produkter måske var lidt grå, triste og klumpede er forbi. Mange kunder vil have noget stående, som også kan passe godt ind i stuen, siger Peder Stedal.