Abonnementsartikel

I disse dage og helt frem til juni 2020 drøner en spritny orangefarvet UTV rundt i det ganske land. Der er tale om en Corvus TerrainDX4 Diesel, og ud over at være særdeles synlig i gadebilledet, så er der ifølge importøren tale om en helt speciel maskine.

- UTV'en bliver produceret i Spanien. Folkene bag Corvus kommer fra bilindustrien, og de tænker lidt anderledes i forhold til traditionelle producenter af UTV'er på verdensmarkedet, siger Chris Brøcher fra firmaet ProATV, der har hevet det nye køretøj til Danmark.

Afspil igen

Læs mere

Luk annonce

- De har valgt at lave en grundmodel i en rigtig god kvalitet med en Yanmar-dieselmotor, siger han.

Luksuriøs kabine

Den nye Corvus er bygget til den professionelle bruger indenfor landbrug, byggepladser, skovbrug, godstransport, have-park og entreprenør. Corvus-UTV'en er større end normalt, og så har den ifølge Chris Brøcher en luksuriøs, behagelig og lys kabine, der kan gøres endnu mere behagelig.

- Vi har fået lavet et lyddæmpningskit til modellen, hvorved at lyden bliver dæmpet med 3 db. Det er cirka en halvering af lyden i forhold til den lyd, der var i kabinen, inden det blev monteret, fortæller importøren.

Motoren i Corvus er udstyret med en 3-cylindret vandkølet 1000-D MFI-rækkemotor fra den japanske producent Yanmar, og den byder blandt andet på 1.000 cc. med MFI-indsprøjtning og 24 hk, der hiver tophastigheden op på 60 kilometer i timen.

UTV'en kommer i fem forskellige udgaver, og den kan konfigureres med 15 forskellige tilvalg som varme apparat, aircondition, vinduesvisker, servostyring, ekstra udvendig bagageplads og mere.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Tippeladet, der er lavet af stål, kan klare en EUR-palle med en vægt på i alt 450 kg og det kommer med oplukkelig bagklap.