Lyt til artiklen:

MI sætter alle sejl til for Ego

00:00
Hastighed: ???x
03:26

Abonnementsartikel

I både Europa og Nordamerika har Ego de senere med stor succes erobret store markedsandele. Men ikke herhjemme, og det skal der nu ændres på, siger, Kristian Jakobsen, adm. direktør MI, Maskinhandler Indkøbsringen A/S.

- Ego er et rigtigt stort brand. De vokser ganske voldsomt rundt om i Europa og i særdeleshed er de meget store i Nordamerika. Så nu er tiden kommet til Skandinavien.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Ifølge Kristian Jakobsen henvendte repræsentanter for Ego sig til MI, fordi at de syntes, at der skulle et større og lidt mere kraftfuld netværk til for at få deres distribution til at vokse noget mere.

- Vi var vældigt interesseret, da vi blev præsenteret for ideen om at forhandle Ego, for det passer rigtig godt ind i vores nuværende setup, hvor det udvider produktprogrammet. Og så også fordi, at vores forhandlere efterspørger et alternativ til de mærker, der er på markedet i forvejen, fortæller Kristian Jakobsen.

- Vi kunne se, at vi ville kunne få nogle gode synergier ud af et samarbejde så derfor var det et let valg at sige ja tak til.

rich-media-2
Da Fritidsmarkedet testede en plæneklipper fra Ego, kaldte vi den for en "genial grøn græs-tæmmer". Foto: Jørgen Ahler.

Både til private og professionelle

Ego er en del af Chervon Group, som blev grundlagt i 1993. Og det er især deres Ego Power+ system, der dækker over et stort sortiment af haveredskaber til både private og professionelle, som de senere år er blevet meget populært.

Og selv om blækket på aftalepapiret knap nok var tørt, så havde MI mærket med på Have & Landskab tidligere på året, hvor de med en stor udstilling udelukkende dedikeret til Ego vakte opsigt.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Genial grøn græs-tæmmer

Se også:

Genial grøn græs-tæmmer

- Det var en rigtig fin oplevelse at stå på Have & Landskab-messen i Slagelse. Vi snakkede med masser af de eksisterende forhandlere, som gav udtryk for, at de var rigtig glade for produkterne. Men der var også mange kunder forbi, som havde produkterne, og deres feedback var også overordentligt positiv, så vi kørte nærmest berusede hjem, fordi at tilbagemeldingerne var så positive, fortæller Kristian Jakobsen.

rich-media-5
Det er ikke mindst Egos Ego batterisystem, der har gjort mærket meget populær i Europa og Nordamerika. Foto: Jørgen Ahler.

Klar til næste år

Selv om overtagelsen af Ego stadig er forholdsvis ny, så er der masser af gang i aktiviteterne, og hos MI regner man med snart at være klar til at præsentere produkterne i firmaets forhandlernet.

- Vi har aftalt med den tidligere importør, at vi overtager her sidst i oktober, hvor vi henter deres varelager, og så er vi i business. Forhandlernettet bliver en kombination af dele af det eksisterende forhandlernet, dem der vil og kan og passer ind, og så det eksisterende net, vi har, siger Kristian Jakobsen.

- Så bruger vi december i år og januar næste år på at få butikkerne fyldt op, og når det første strejf af forår nærmer sig, så er alle maskinerne klar i butikkerne.

Hele sortimentet

Det er stort set hele Egos produktsortiment, som MI tager ind.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- De har et meget bredt sortiment, og de får flere og flere professionelle produkter ind i udvalget. Det går fra det gode grej til haven og op til det professionelle grej. Så det er rigtig, rigtig godt. Og vores forhandlere er meget spændte på at komme i gang med det nye mærke, siger direktøren, der har store forventninger til det nye mærke.