Tilføj til lytteliste
Tilføj til lytteliste
Tilføj til lytteliste
På lytteliste
Tilføj til lytteliste
Lyt til artiklen:
Eksklusivt drivhus nu som gør-det-selv
The Greenery er et dansk designet drivhus i luksusklassen. Hidtil har man kun kunnet købe det fikst og færdigt opstillet, men nu lancerer producenten drivhuset som i en gør-det-selv- udgave. Og ifølge det nordsjællandske firma er der mange penge at spare.
- DIY-udgaven er skabt til alle dem, der elsker at skabe noget og se resultater. Målet er at give det kvalitetsbevidste gør-det-selv folk mulighed for at bygge dette bæredygtige og æstetiske uderum til en pris, hvor de fleste kan være med selv om kun det bedste er godt nok, siger Majken Eriksen, som er grundlægger og direktør i The Greenery.
Forenklet design
Med The Greenery DIY er designet blevet forenklet, og det kan bestilles i tre størrelser på henholdsvis 5, 9 og 17 kvadratmeter. Fyrretræet til DIY-udgaven leveres umalet, så ejerne har mulighed for selv at bestemme, hvilken farve de ønsker.
Drivhuset er udstyret med vinduer, der åbner automatisk, når temperaturen stiger, og glasset er 4 mm. hærdet sikkerhedsglas, der kan modstå meget hård vind.
Fundament med jordpløkker og egetræsramme kan tilkøbes, men ellers behøver man kun en skruemaskine, et waterpas og en stige for at kunne samle The Greenery DIY.
- Vi anbefaler, at man sætter et par dage af til at samle hele drivhuset. Det er en oplagt mulighed at gøre det til en social begivenhed, hvor man sammen skaber minder, siger Majken Eriksen.
Skabt under corona-tiden
The Greenery blev lanceret for fem år siden og fik sit gennembrud under corona-nedlukningerne, hvor mange i den grad fik behov for at skabe nye rum til både arbejde og rekreative formål samt til at forlænge udesæsonen.
Bag drivhuset står iværksætterparret Majken og Christoffer Eriksen, der har base i Hornbæk på spidsen af Nordsjælland. Majken er direktør i The Greenery og bruger selv sit drivhus som kontor.
- Nu går vi all in med denne store satsning. Vi ved, hvor glade vores kunder har været for The Greenery, og derfor vil vi gerne nå bredere ud med en pris, som mange flere har råd til at betale, siger Majken Eriksen.