Abonnementsartikel

Da vi her på Fritidsmarkedet testede Yamahas UTV-flagskib, Wolverine RMAX2 1000 SE, konstaterede vores testpilot, at:

Yamaha Wolverine RMAX 1000 SE hører ubetinget til blandt de bedste maskiner, jeg nogensinde har haft fornøjelsen af at prøve

Artiklen fortsætter efter annoncen

UTV-rovdyr nedlægger alt

Se også:

UTV-rovdyr nedlægger alt

RMAX-serien omfatter adskillige modeller, og i det nyeste setup for 2025 har blandt andet Wolverine RMAX 1000 Sport fået en overhaling.

Som navnet antyder er der tale om en sports-udgave, og modellen kommer ned nye features og justeringer.

rich-media-3
Yamaha Wolverine RMAX 2 1000 Sport er udstyret med Turf Mode, der skåner kørsel på plæne. Pressefoto.

Tre EPS-indstillinger

Affjedringen har fået en opstramning, der skal øge komforten ved forskellige hastigheder og terræner. Det betyder, at føreren får mere fornemmelse af terrænet under sig ved lav hastighed, ligesom kørslen skulle blive mere jævn ved højere hastigheder.

Bremsesystemet har også fået en overhaling, som gør det nemmere at smide den store maskine gennem uvejsom terræn, og ikke mindst så kommer Wolverine RMAX2 1000 Sport med ny valgbar elektrisk servostyring.

Det er muligt at vælge mellem tre forskellige styretilstande, og det sker via en knap på instrumentbrættet.

Artiklen fortsætter efter annoncen

De tre muligheder er Høj, som hjælper til ved afslappet kørsel, Standard er designet til at give en bedre styring under medium hastighed, og så er der Lav-indstillingen, som ifølge producenten giver en mere "sporty" kørefornemmelse ved højere hastigheder.

Endeligt er maskinen udstyret med et nyt On-Command-firehjulstræksystem, som blandt andet inkluderer et Turf Mode. Her bliver det bagerste differentiale låst op, så man har en mindre venderadius og kun gør minimal skade på græsplænen.

Wolverine RMAX2 1000 Sport kommer med en 999 cc parallel twin-motor og Yamahas Ultramatic-transmission.

CVT-systemet omfatter en centrifugalkobling og et remsystem med konstant belastning, som beskytter transmissionen især ved høj belastning.

Et system, som Yamaha stoler så meget på, at de giver 10 års garanti.

Artiklen fortsætter efter annoncen

rich-media-6
Rattet kan justeres med 17 grader. Pressefoto.

Tre køremodes

Yamahas chipstyrede gasrulle (YCC-T) arbejder sammen med Ultramatic-gearkassen og On-Command-systemerne, og styrer maskinens tre forskellige køremodes Sport, Trail og Crawl.

Sport er til de åbne vidder, Trail til en mere, afslappet køretur, og Crawl er til kørsel, der kræver mere teknik så som kørsel i hårdt terræn eller i områder med for eksempel store sten.

rich-media-7
Dørarealet med 63 procent i forhold til tidligere RMAX-modeller. Pressefoto.

Større døre

For at gøre det nemmere at stige ud og ind af maskinen, har producenten udvidet dørarealet med 63 procent i forhold til tidligere RMAX-modeller.

Rattet kan justeres med 17 grader, så man sidder komfortabelt ligesom det justerbare passagerhåndtag er designet, så der ikke bliver tilstoppet af mudder eller snavs.