Abonnementsartikel

999 kubik, 96 hestekræfter og en topfart på 125 kilometer i timen gør den nye ATV fra Segway til en af verdens stærkeste og hurtigste ATV'er, hvis det ikke ligefrem ER den hurtigste.

Og det er ikke en tilfældighed.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Siden Segway første gang lancerede deres AT6-model - og siden AT5 - har producenten manglet en ATV i den største ende af skalaen. Derfor er firmaet nu med Snarler AT10 gået helhjertet ind i markedet for de tungeste maskiner, der på flere punkter løber fra konkurrenterne.

Og der er stor begejstring at spore hos importør ProATV i Sæby.

- Vi har haft to folk i Kina for at teste den nye AT10'er, og de siger, at det er helt vildt, så meget den kan. Den er utroligt fremtidssikret med hensyn til teknik, men det er noget Segway har været dygtige til i mange år. Alt er sat op i systemet og kan styres via en app, fortæller Chris Brøcher, ProATV.

rich-media-3
De to nye Snarler AT10-modeller kommer med differentialespærre på henholdsvis forhjul for standardudgaven og for- og baghjul for den lidt dyrere udgave. Pressefoto.

Imponerende specifikationer

Specifikationerne på Snarler AT10 er da også imponerende. Den kommer med en to-cylindret motor med 999 kubik og yder 96 hestekræfter. Tophastigheden er på 125 kilometer i timen, og den er i stand til at accelerere fra 0 til 100 kilometer i timen på bare 8,9 sekunder.

Alle de kræfter betyder, at maskinen er i stand til at forcere stigninger på op til 38 grader.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Den nye AT10 er udbyggelse af AT6-modellen, som var den første ATV, Segway kom med. Den har vi har kæmpe succes med sammen med AT5-udgaven, som efter bare et halvt år på markedet er oppe som nummer tre over de mest solgte, indregistrerede ATV'er herhjemme, siger Chris Brøcher.

Ligesom de andre Segway-ATV'er så kan AT10 indregistreres som T3A traktor til både private og professionelle, og den er godkendt til transport af to personer på offentlig vej.

- Den kan i princippet også indregistreres som bil, men det er meget dyrt, så det er der ikke så stort et marked for, siger importøren.

To udgaver

ProATV har valgt at tage to udgaver af den nye Snarler AT10 hjem. Den kommer i en standardudgave og en lidt mere luksuriøs udgave, der blandt andet er forsynet med større dæk.

Og så er der prisen.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Den er prissat meget skarpt. Det, vi arbejdet meget med - sammen med Segway - er at have et modelprogram, hvor alt er nyt, men vi stadig finder en god pris. Du får rigtig meget for pengene, hvis du sammenligner med tilsvarende modeller, siger Chris Brøcher.

- Folk kigger meget på prisen, udseendet og køreegenskaberne. Og når du kan opfylde de krav, så rammer vi lige nøjagtigt, hvad de gerne vil have.