Toyotas næststørste muddermester har været en tur på puslebordet, hvor den er blevet frisket op med mere motorkraft, mere lydisolering og mindre CO2-udslip.
Den tre år gamle Land Cruiser-model fås med en tre-liters turbodiesel-motor og en benzindrevet V6’er. Begge maskiner er blevet justeret, så de opfylder Euro4-forureningsnormerne.
For V6’eren betyder det tilmed en bedre benzinøkonomi, som er opnået ved hjælp af nogle tekniske ændringer i bilens automatgearkasse, der er standard i alle Land Cruiser-varianter med V6-benzinmotor.
For dieselmotoren betyder ændringerne også ekstra syv hestekræfter, så effekten nu er oppe på 173 hk. Momentet har pusleriet dog ikke ændret ved: 410 Nm mellem 1600 og 2800 o/m.
I samme ombæring har Toyotas teknikere lagt ekstra støjdæmpende materialer omkring motoren og bag ved instrumentpanelet og monteret nye frontruder af særligt lydhæmmende glas.
