Abonnementsartikel

Rubicon er den eneste ATV på markedet, hvor man med en knap kan vælge mellem automatgear og manuelt gear.

Automatgearet har desuden en indstilling for "sport", hvor transmissionen skifter for max accelleration eller "transport", hvor den er indstillet til maximalt moment.

Artiklen fortsætter efter annoncen

I sidstnævnte indstilling vil man mærke, at ATV'en hele tiden skifter op i gear, så den kører med meget få omdrejninger og sparer benzin.

Markedets eneste

Hondamatic gearkassen er markedets eneste automatgearkasse, som er uden remtræk.

Det gør den fuldstændig vedligeholdelsesfri i modsætning til alle andre ATV’ere, hvor varioremmen skal justeres og skiftes.

På Honda Rubicon er det let og hurtigt - har man skiftet olie på motoren er der også skiftet på gearkassen.

Honda Rubicon har også et ekstremt lavt "krybegear", som gør, at den stærke, vandkølede 500cc motor kan trække selv meget store læs.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Firhjulstrækket er med Hondas patenterede Traxlock-kobling. Det vil sige, at det kan slås til og fra under kørsel.

Samtidig bevirker en indbygget beskyttelse mod fejlbetjening, at firhjulstrækket ikke kan slås til, hvis der er mere end 10 kilometer forskel i hastigheden på for- og bagaksel.

Fleksibel arbejdshest

Honda Rubicon er kendt som en af de mest fleksible arbejds-ATV’ere på markedet. Samtidig er den meget let at vedligeholde.

Den har for eksempel ingen smøre-nipler overhovedet, og når der skal skiftes olie lyser en indikator i displayet.