Abonnementsartikel

I juli 2014 var der i gennemsnit 7.479 passager i døgnet med BroPas, Øresundsbrons aftale for fritidskunder, over broen. Det er seks procent flere end i juli 2013.

- Vi tror, at det skyldes hedebølgen. Det virker som om, at flere har valgt at holde ferie hjemme, og brugt de muligheder, vi tilbyder vores kunder. Og så tager man i stedet på udflugt til nabolandet, siger Fredrik Jenfjord, salgs- og markedsdirektør hos Øresundsbro Konsortiet.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Ved at se på de rabatkuponer, som BroPas-kunderne har hentet på Øresundsbrons hjemmeside, kan man se, hvad de ferierejsende har lavet på den anden side af sundet.

- Vores svenske kunder har særligt interesseret sig for familieaktiviteter. Der har været mange rejser til Tivoli, Bakken, Bon Bon Land, Den Blå Planet og Zoo. Og så er sightseeing i København med Canal Tours populært hos svenskerne.

For danskerne har fokus været på fornøjelser for hele familien.

- Vores danske kunder har primært nydt Tosselilla Sommerland, taget op på toppen af Turning Torso, besøgt Skånes Dyrepark og handlet dagligvarer. De har derudover boet på hotel i Malmø, fortæller Fredrik Jenfjord.