Hos Stihl USA har Stihl brugeren gennem flere år kunne uploade billeder, videoer og fortælle deres historier på Facebook. Mange af disse historier er så sidenhen kommet på den amerikanske hjemmeside. Men USA er jo som bekendt USA, og her i Danmark er vi ofte lidt anderledes. Men hvordan er vi så?
Det er så det som Stihl Danmark har sat sig for at finde ud af, hvorfor de gik i skoven for at tage en snak med to ægte Stihl fans, nemlig brødrene Jens og Henrik Larsen. De har brugt Stihl save og udstyr i skoven siden år 2000.
- Brødrenes historie er både lang og spændende, idet de gennem tiden er gået fra helt manuel håndtering af alt deres brænde, til selvkonstruktion af et mobilt savværk som sættes op i skoven hvert år. Det skal siges at brødrene har fuldtidsarbejde, skovningen er udelukkende til eget forbrug, fortæller marketing koordinator Henriette Laigaard Duelund .
Motorsaven i centrum
Jens og Henrik Larsens historie vil blive fortalt i en række blogs fra virksomhedens nyhedsside på My News Desk, den vil blive delt på de sociale medier, og naturligvis på virksomhedens egen hjemmeside www.Stihl.dk
- At vi tager udgangspunkt i en historie hvor motorsaven er i centrum falder ganske naturligt. Omk 80 procent af den mandlige befolkning forbinder nemlig primært varemærket Stihl med motorsaven, siger siger Henriette Laigaard Duelund.
Konkurrence
Sideløbende med historierne om Jens og Henrik er der oprettet en ny gruppe på FaceBook ved navn "Vis mig din Stihl". Her har brugerne mulighed for at oplægge billeder og deres historier, og samtidig deltager de i lodtrækningen om en af de lidt mere ukendte Stihl maskiner, nemlig robotplæneklipperen iMow.
Lige før Roskilde Dyrskue den 8-10 juni vil der blive trukket lod mellem alle de indkomne billeder og historier. Vinderen vil naturligvis få direkte besked.
- Vi håber jo, at rigtig mange har lyst til at indsende deres billeder, hvor der indgår maskiner og/eller udstyr fra enten Stihl eller vores østrigske lillesøster VIKING. Vores mål er at dele en masse gode billeder og historier omkring Stihl, og forhåbenligt en masse glæde hos de danske forbrugere af vores havemaskiner. Det uanset om det er til varetagelse af opgaver i kolonihaven eller pasning af rabatter langs de danske landeveje, siger Henriette Laigaard Duelund.