Lyt til artiklen:

Fræk og farverig racer fra Polaris

00:00
Hastighed: ???x
02:26

Abonnementsartikel

Det er en vaskeægte racer, som Polaris nu kan præsentere. Selv om den først kommer til landet senere på året, så er den værd at glæde sig til allerede nu.

Den nye, 60 tommer brede RZR Trail S 1000 er godt og grundigt optimeret, og den kommer med en kraftfuld ProStar 999cc motor med dobbelt overliggende knastaksler, to cylindre, og så vejer den kun 651 kilo.

Artiklen fortsætter efter annoncen

RZR Trail S 1000 har (EBS) motorbremsesystem og firehjulstræk "On Demand", hvilket betyder, at det automatisk kobler til, når der er behov for det.

Bygget til stierne

Polaris RZR Trail S 1000's bredde på blot 60-tommer gør, at den har den korteste akselafstand af alle RZR-modellerne. Det gør det lettere at manøvrere på smalle steder, og med en lille venderadius og en frihøjde på hele 31,8 centimeter, er den yderst velegnet til at tackle selv det hårdeste terræn.

Og netop fordi den formentlig ofte vil befinde sig i uvejsomt terræn, er den blevet forsynet med 27 tommer store, 8-lags GBC Dirt Commander dæk med stor punkteringsmodstand samt elektronisk servostyring (EPS).

Komfort hele dagen

Kørsel i terræn kræver god affjedring, så derfor er fjedrene forsynet med 31,1 centimeters vandring foran og 33,5 centimeter bagpå. Hertil kommer justerbare Walker Evans Needle Shocks støddæmpere

rich-media-2
Der er masser af ræs i den nye RZR Trail S 1000 , der blot er 60 tommer bred. Pressefoto.

Inde i kabinen er der lavet forbedringer for føreren. Rattet er justerbart, der er mere benplads, og sæderne er blevet forbedrede samt gjort justerbare.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Moderne stil

Også stilmæssigt skiller den nye RZR Trail S sig ud. Den kommer i farven Polaris Blå og er forsynet grafik og røde detaljer, herunder kontrastrøde fjedre. Blandt de nye designfunktioner er front og "hætte"-design, nye kofangere, aluminium hjul, bagsidepaneler, ny styrtbøjle og døre.

Indenfor er cockpittet blevet redesignet med opdateret sædestyling, et nyt rat og opdateret display.

Endelig er maskinen blevet udstyret med de samme LED-lygter som man også finder på Xtreme Performance-modellerne

Polaris RZR Trail S 1000 fås som traktor 40/60 km/t samt standardmodel.

rich-media-4
Også stilmæssigt skiller den nye RZR Trail S sig ud. Pressefoto.