sonsoreret-indhold

Lyt til artiklen:

Kom godt fra start med korrekt markedsføring

00:00
Hastighed: ???x
02:08

Abonnementsartikel

Hvad end din forretning er fysisk eller online, er den korrekte markedsføringsstrategi faktisk alfa-omega i forhold til at komme godt fra start.

Det kan selvfølgelig være at du er undtagelsen der allerede har en bred kundekreds inden du starter op, men langt de fleste nye virksomheder skal ud og finde deres kunder, og hvordan gør man så det?

Det kan du få gode forslag til her.

Deltag på messer

En messe er et rigtig godt sted at promovere dig selv og din virksomhed, især i lokalområdet. Her gælder det ikke så meget om at generere direkte salg, men mere om at gøre opmærksom på hvad du tilbyder, og vække folks nysgerrighed.

En af de vigtigste ting når du deltager på en messe er selvfølgelig at få folk til at komme forbi din stand, men også at huske dig efterfølgende. Det kan gode giveaways med tryk hjælpe dig med.

Dog er det ikke ligegyldigt hvad du vælger, for stort set alle har kuglepenne og bolsjer med. Forsøg i stedet at vælge noget der matcher din virksomhed og som du tænker dine potentielle kunder kan bruge. Sælger du f.eks. udstyr til outdoor så kunne det være termoflasker med tryk

Boost din tilstedeværelse online

Man kommer ikke udenom at søgemaskinen er nutidens telefonbog, og her handler det om at ligge blandt de øverste resultater da ingen kigger på side 5 når de leder efter en ny cykel, en bogholder eller en måltidskasse.

Der er mange måder at fremme gode søgeresultater, kontakt evt. et bureau der kan hjælpe med SEO, tekstforfatning og linkbuilding osv.

Annoncer i div. medier

Undersøgelser viser at reklamer gennem forskellige medier har en god effekt, når forbrugeren ser samme reklame gentagende gange. Annoncerne og mediet skal dog selvfølgelig udvælges i forhold til din målgruppe.

Er du ude efter at fange den lidt ældre fru Jensen, så skal du nok satse mere på en reklame på Tv2, end en reklame i biografen.

Andre gode medier til annoncering kan være:

  • Den lokale avis
  • Ugeblade
  • Sponsorater til lokale events
  • Radioen
  • Facebook
  • LinkedIn

Er du i tvivl om, hvor og hvordan du bedst fanger din målgruppe, kan det være en fordel at få hjælp med at lægge en god marketingsstrategi.