Den nye udgave af Corvus TerrainDX4 er blevet forbedret på en lang række områder.

Selv om det kun er lidt over et års tid siden, at den orange UTV fra den spanske producent Corvus viste sig i landskabet herhjemme, så kommer den allerede nu i en ny super optimeret udgave. Og det er ikke fordi, at den manglede kvalitet fra starten.

- Corvus startede i 2017 med en idé om at lave en UTV, som var lidt anderledes. Folkene bag kom fra bilindustrien, og her er man vant til at optimere produktet hele tiden. Og med den nye model 2021 er der kommet omkring 21 forskellige opdateringer. Det betyder, at man får et produkt, der helt lever op til at det, man forventer af en kvalitets-UTV i dag, siger Chris Brøcher fra ProATV i Sæby.

ProATV står for importen af den spanske maskine, og netop oprindelseslandet er ikke uvæsentlig i disse dage.

- Corvus UTV'en er produceret her i Europa. Det betyder lige nu, at leveringskapaciteten er rigtig god, fortæller Chris Brøcher, der lige som mange andre importører er helt bevidst om, at maskiner der produceres udenfor Europa har store leveringsproblemer.

rich-media-1
Kabinen i Corvus'en er nu bedre isoleret, har mindre støj og mere opbevaringsplads. Pressefoto.

Stor interesse

Den spanske UTV er bygget til den professionelle bruger indenfor landbrug, byggepladser, skovbrug, godstransport, have-park og entreprenør, og selv om Corvus er et nyt mærke herhjemme, så oplever importøren stor interesse for den markant orange UTV.

Afspil igen

Læs mere

Luk annonce

- Folk har taget rigtigt godt imod den. Det er en god maskine og et godt modstykke til de etablerede mærker på området. Corvus har virkeligt taget kampen op og har lavet et produkt, der er helt sammenligneligt med konkurrenterne. Det er samme kvalitet, den kommer med samme udstyr, men bare til en lavere pris, understreger han.

rich-media-2
Der er kommet skuffer under sæderne i kabinen. Pressefoto.

Markant løft

Og med de nye forbedringer er der også sket et markant løft af maskinen. Designet er blevet strammet op, og så er der sket en række forbedringer, der især kan mærkes på køreoplevelsen.

- Blandt andet har den nye model fået en mindre venderadius, så den nu kun skal bruge 4,5 meter til at vende, hvilket er en meter mindre end før. Endvidere er motoren sat i vibrationsophæng, hvilket reducerer støjen i kabinen.

Ud over ophænget sørger en ny udstødning og bedre isolering af kabinen for, at komforten nu er endnu højere, ligesom AC-systemet har fået en overhaling. Hertil kommer, at man har flyttet batteriets placering, hvilket er med til at sænke temperaturen i kabinen.

Også opbevaringsmulighederne har man kigget på. Nu er der skuffer under sæderne ligesom front bagagerummet er blevet forbedret.

Motoren i Corvus er dog stadigvæk en 3-cylindret vandkølet 1000-D MFI-rækkemotor fra den japanske producent Yanmar, og den byder blandt andet på 1.000 cc. med MFI-indsprøjtning og 24 hk, der hiver tophastigheden op på 60 kilometer i timen.

rich-media-3
Corvus TerrainDX4 er bygget til den professionelle bruger indenfor landbrug, byggepladser, skovbrug, godstransport, have-park og entreprenør. Pressefoto.

Overraskelse til sommer

Selv om folkene hos Corvus lægger meget arbejde i at optimere den dieseldrevne Corvus TerrainDX4, så har de tid til andet også. Ifølge Chris Brøcher, så venter en overraskelse til næste år.

- Lige nu arbejder Corvus på en helt ny platform, som vi regner med at få hjem til næste sommer. Og uden at afsløre for meget, så kan jeg sige, at der er tale om UTV'er, der er noget mindre, end dem vi kender i dag. Og de kommer også med traktorregistrering, siger han.